
Palubní lístek:).
Před vchodu na výstavu stály dvě slečny v námořnických úborcích:), které nám dali tento palubní lístek, na kterém byly napsány údaje o nás:). Já jsem se jmenovala Madeleine Talmadger Force, bylo mi 18 let a byla jsem provdána za jistého Johna Jacoba Astora. Náš důvod plavby- prodloužená svatební cesta z Egypta a Paříži, rozhodli jsme se vrátit zpět do Ameriky, protože jsem zjistila, že čekám dítě. S námi cestova Rosalie Bidois- služebná, Caroline Endres- ošetřovatelka, Victor Robbins- sluha a náš pes Kitty- airedele teriér. A jak už to napovídá, cestovali jsme samozdřejmě první třídou, jak jinak:). Naše kajuta měla číslo C-62-64. A ftipem tohoto palubního lístku bylo, dozvědět se na konci "plavby" jestli jsme cestu přežili. Trošku morbidní. U východu vysely tři velký cedule, rozděleny na třídy. Já i můj manžel jsme cestu přežili, ale po ošetřovatelce, sluhovi a psovi jsem se už nepídila, né že by mi na nich nezáleželo:), ale ta tabule byla óóbrovská a děsně moc jmen. Nejvíc zahynula posádka a nejlíc se zachránila první třída. Ale vidět jména rozděleny pod sloupcem - Přežili, Nepřežili bylo děsivý.


Ukazky přímo z výstavy - Brno



| |
Zahájení stavby | 31. 3. 1909 |
Spuštění lodi | 31. 5. 1911 |
První plavba | 10. 4. 1912 |
Celková délka | 269,06 m |
Největší šířka | 28,19 m |
Hloubka lodi | 18,14 m |
Tonáž: brutto | 46 329 tun |
neto | 21 831 tun |
Ponor | 10,54 m |
Výtlak | 52 310 tun |
Počet palub | 7 |
Počet kotlů | 29 |
Počet vodotěsných | 15 |
Pohonné | 2 trojexpanzní |
Celkově | 46 000 |
Rychlost | 21 uzlů |
Nejvyšší rychlost | 23-24 uzlů |
Pasažéři - 1. tř. | 735 |
2. tř. | 674 |
3. tř. | 1 026 |
Celk. kapacita | 2 435 |
Důst. a posádka | 885 |
Počet záchranných | 20 |
Kapacita záchranných | 1 178 |
Poslední plavba | 10. 4. 1912 |
Doba fungování | 4 a půl dne |
Žádné komentáře:
Okomentovat